Bujtorné

A gyes alatt próbálkozok az ujságírással. Kritikus írások lesznek.

régi írások és kritizálások

háziassszonyi dolgok és akikkel össze vagyok linkelődve

Szóvivőkampányozás

2007.09.13. 17:48 | b-né | komment

Most ebbe a hónapba leginkább a politikusügyekkel vagyok elfoglalva és nemcsak én. Egerszegre szoktunk bejárni a nagyobb bevásárlásokat intézni ahol megvesszük a szombati Zalát és bulvárosabb képesújságokat néha mert hozzánk jön az ingyenes újság, de azért nemcsak onnan meg a tévéből szeretném levonni a következtetést meg nincs is annyi csatorna elosztásunk a költségek végett. Azt vettem észre már néhány év óta, hogy igen el van terjedve a politika reklámozása a tévében és az újságokban és a többi reklámburjánzás miatt néha belezavarodom hogy most akkor mit akarnak hogy gondoljunk. Úgy vettem észre, hogy amikor politikai reklám van, akkor arról beszélnek, hogy nekem valamit el kell hinnem például egy szinpatikus gondolatot és az összes többiben valamit meg kell venni vagy esetleg megmondja magáról például egy bank, hogy őbenne meg lehet bízni. Vagy vannak a humoros reklámok, amik úgy néznek ki, hogy mintha nem is kellene semmit megvenni, aztán kiderül hogy dehogynem. És vannak a cikkek, ami szerintem reklám mondjuk egy ízléses képpel, ami a PR. Ilyen volt például nekem a Demcsák Zsuzsa szóvivőreklámja, ami megy az egész médiában és én ezzel kapcsolatban nem értek egypár dolgot, mert az a véleményem, hogy nem eléggé volt szakszerű. Azt sikerült kiderítenem a szóvivőcikkekkel kapcsolatban, hogy a Demcsák Zsuzsa most kilépett a régi műsorvezetéséből és a gyes után elhelyezkedett a minisztériumi hivatalos állásban. Ez meg kell mondjam nekem nagyon szinpatikus lépés az én szempontomból,

mert úgyis nagyon kevés nőt látok a politikai életben pláne ilyen magas pozícióban. Csak a reklámozásában félreértek biztos egy-két dolgot. Összehasonlítottam a régi fajta hagyományos reklámmal, ami már bevált nálunk. Például amikor egyik válalatról kiderül, hogy most már nem úgy hívják vagy beleolvadt egy nemzetközi nagyválalatba, vagy profilváltás van nála, akkor az rendesen megvan magyarázva mindenkinek ilyen volt például amikor a westel kimondta, hogy ő mostantól nemzetközi válalat, amit mindenki azonnal értett és nem kereste emiatt rossz néven például a telefonkönyben vagy a boltot. És levették a régi színeket a köztudatból, hogy ne legyen kavarodás. Namost énszerintem, ha a Demcsák Zsuzsa ilyen köztiszteletű pozíciót kap, ahol szerintem nagyon fontos, hogy komolyan vegyék pláne a nőket, akkor el kellett volna intézni, hogy ne gondolja azt az emberek fele, hogy ez megint valami bulváros dolog, aminek semmi értelme. Azt észrevettem, hogy nagyon ízléses ruhában volt a hivatalos fényképeken meg megmondták róla hogy diplomás szakember, de közben meg voltak olyan cikkek, amikben kiderült, hogy személyes dolgokat ír magáról, ami szerintem fölösleges ilyen magas pozícióban. Az úgynevezett blogra meg hasonlókra gondolok ami elhamarkodottan belekerült az érdeklődés középpontjába, mondjuk Milejszegen csak én tudom, és távol állok a negatív dolgok terjesztésétől, de a fővárosban biztosan futótűz lett belőle mert sokan vannak, mondjuk nálunk is van internet több szomszédnál. Szóval Demcsák Zsuzsának a reklámját szerintem a minisztériumból intézik és a nagy sietségben elfelejtődött, hogy esetleg kinyomozzák, hogy a személyes dolgok, amik nem tartoznak a szóvivőséghez hogy azok kimenjenek időben a köztudatból. És emiatt úgy érzem, hogy nem eléggé profi módon lett megszervezve. Úgy kellett volna, mint amikor megjelenik valami reklám, hogy egy válalat megváltoztatja a profilját és akkor mindenki tudja, hogy mit kell gondolni onnantól. Nekem ezzel az egy kicsit nem tetszik, hogy amikor a legtöbb nő, főleg ha háziasszony nálunk úgyis le van nézve akkor végre van egy ilyen kinevezés és nincs teljesen pontosan megszervezve a reklámja, pedig az állami reklámosok intézték szerintem hivatalosan, erről is tájékozódtam az újságokból. És akkor hogy lehetne elvárni mindenkitől, hogy ne azt gondolja, hogy ez csak egy nő, hanem hogy egy komoly szóvivő, akit nem lehet megkérdőjelezni, hogy mit mond. Pont most, amikor úgyis mindig megy a cirkusz, hogy aki amit mond az igaz-e, mondjuk nekem erről megvan a külön véleményem. Úgy kellett volna csinálni mint a profilváltós reklámokban és akkor egy perc alatt mindenki elfelejti a régi dolgokat és még előtte a Demcsák Zsuzsának megtanítják az újfajta stílust meg hogy ne legyen privát dolga szem előtt. Mi legalábbis Milejszegen nem kérdezzük meg az intim dolgokat a családi életről és ha valaki véletlenül meghall valamit például az önkormányzatban, akkor nem illik tovább pletykálni, de hogy a vezető pozíciójú emberek mondják cikkben hogy például hol ettek Pesten, vagy mi baj a gyerekükkel, az tényleg nincs elterjedve. És ez a Demcsák Zsuzsa kinevezés nekem nagyon nagy szimpátiát jelent, még akkor is, ha egy kicsit fiatal. De nem szabadna engedni, hogy véletlenül elszólja magát valami olyan ügyben, ami nem tartozik mindenkire. Szerintem ez mind amit itt leírtam az állami szakszerű reklámozáshoz hozzátartozik a pontos elnevezéseket nem tudom.

Címkék: kampány demcsák szóvivő állami reklám

A bejegyzés trackback címe:

https://bujtorne.blog.hu/api/trackback/id/tr73164718
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása