Bujtorné

A gyes alatt próbálkozok az ujságírással. Kritikus írások lesznek.

régi írások és kritizálások

háziassszonyi dolgok és akikkel össze vagyok linkelődve

Versenyhivatalos büntetések

2007.09.13. 18:32 | b-né | komment

Most nálam felkeltette a figyelmet a versenyhivatali erőszak, amiről egyre többet lehet olvasni a miheztartás végett. Lehet hogy az úniós törvények miatt van ez is vagy pedig csak most kezték el a begyürüztetését tehát én ezzel kapcsolatban most elmondom a véleményemet, mert a 2-tes számú vegyesboltban ahol közvetlenül a gyes előtt dolgoztam vannak sajátos tapasztalataim a vevős panaszkodással kapcsolatban, szóval jobban meg tudom érteni a dolgokat mind a két oldalról. A 2-tes boltban a zacskóeladásból volt a baj, ami szintén újkeletű, mert emlékszem, hogy előtte mindenki jött a saját külön bejáratott táskával esetleg kosárral és nem tudott lenni nejlontáskás problematika, mert nem volt rá igény. Hogy akkor most mennyibe kerül és szabad-e nekünk pénzt kérni érte mert ahogy a Bandi üzletvezető mondta, pénzért csak a levegő van asse igaz. És ebből keletkeztek a beírások a Vásárlók Könyvébe főleg, hogy egyik pillanatról a másikra hatóságilag nem volt ingyen a zacskó és ez nem lett hivatalosan bejelentve valami felragasztott matricán vagy esetleg egy külön kiírásban pont mellettem a pénztárban. A Bandi szerint akinek nem teccett, átmehetett a szomszéd Ham-Bika büfé és élelmiszerbe, mert azt ő már jóelőre leggyeztette, hogy ott is pont már fizetni kellett a nejlontáskáért. Szóval nálunk ez így el lett fogadva Milejszegen a jövőre nézve és az öregebbek visszatértek az otthoni táskára. De amennyibe nagyválalati versenyzésekről van szó, ott má megértem, hogy nem lehet csak úgy egyszerűen áttelefonálni mondjuk a másik bankba, hogy te Gizi, mondjad meg a kuncsaftoknak,

hogy minálunk is ugyanannyi az akciós hitel mint amennyi nálatok, hiába panaszkodnak, hanem mindenkinek muszáj trükközni és kapják a miliárdos bírságolásokat a versenyhivatali osztálytól, amitől biztos lefordulna a Bandi a székről, ha a bírság szót akárcsak meghallaná, de úgy veszem észre, hogy a nagyobb válalatok nem tanulnak belőle. Én úgy gondolnám, hogy emiatt lettek kitalálva azok az új rövidítések mint THM ami egy jel, hogy nagyon kell vigyázni a vevőnek, mert itt trükközéses eset lehet. És mindenféle apróságokat fel kell tüntetni a reklámozás után, amiből minél többet írnak fel főleg a versenyképes nagy válalatok akik ölre mennek. Én amikor már meglátok ilyeneket a tévében azonnal tudom, hogy az a vállalat nagyon próbált kitalálni valamit, hogy megnyerje a szinpátiáját mindenkinek, csak nem jutott olyan olcsó dolog eszébe, ami mindenkinek azonnal jó. Na erről nekem mindig beugrik egy régi gyerekkori emlékem, amiről nem illik beszélni, de azért mégis előhozakodok vele, lessz ami lessz. Hogy amikor a hittanórán énnekem sikerült valami olyan pimasz dolgot kérdezni, amit nem szabadott volna, akkor az atya nem mondta, hogy mars haza hanem elkezdett elpirulni és mesélni mindenféle másféle dolgokról elméletileg, amiatt elhúzódott a hittan és énrám haragudott mindenki. Szóval a törvényes megszigorítás az oka hogy aki benne van a harcokban, annak most muszáj megszaporítani a magyarázkodást. A magyarázkodásos reklámozás is biztos emiatt jött divatba egy ideje. Vagy emberekkel mondatják el, hogy valami hihetetlen, és utána felírják a rengeteg jogos szöveget, vagy mutatnak egy vicces képet és utána kezdődik a magyarázkodás. Én tényleg a szivemen viselem a reklámok közül azokat amelyikek tetszenek és ezek is kezdenek elromlani a versenyhivatalos követelőzések miatt. Szóval engem már kezdenek nem érdekelni az árak és pont evégett. Jár hozzánk a hipermarketes ingyenes újság, amiben csak árak vannak, amiből én elég jól tudok tájékozódni, mert most van rá időm a gyes alatt. Onnan kinézem a fontosabb árakat, például liszt vagy gyümölcs a gyereknek vagy egy családi adag valami, és el van intézve. De amikor bekapcsolom a tévét vagy látok egy reklámot a megyei hírlapban, amin van egy nagy beugrató szó vagy szám és utána rengeteg versenyhivatalos követelmény, akkor meg kell mondjam, sajnálom a válalatot hogy erre költötte a drága pénzt, mer ilyen esetekbe én inkább megkérdezem a szomszédokat, hogy kinek érdemes adni a pénzt a tapasztalat miatt. Nem tudom, hogy az únióban mire kötelezik a válalatokat, de Hévízen az első adandó alkalommal meg fogok kérdezni egy ismerős németet, aki itt vett víkendházat, szóval átjár családosan, hogy náluk is ennyire nagy divatba-e jött a tárgyalási stílus a vevőkörrel. A reklámkitalálóknak most nagyon résen kell lenni, hogy a hivatalos szövegeket valahogy ügyesen úgy tudják kifejezni, hogy mégse érezze az összes kuncsaft, hogy ővele most úgy tárgyalnak mintha máris a versenybírósági tárgyaláson lenne védekezésre kényszerítve az egész cég a vádlottak padján. Én őszintén szólva, bár nem értek hozzá lehet hogy azt mondanám a válalatoknak, hogy akkor inkább ne is írják ki azokat a csábító dolgokat amihez mellékelni kell a bírósági védekezést, hátha akkor majd jobban odamennek hozzájuk a vevők. Most ne haragudjanak, hogy erre hivatkozok, de amikor a Laci sokáig iszik és nem ér haza vacsorára se vagy esetleg hajnalban érzem a szeszt a ruháján, akkor mindig belekezd ő is egy bonyolult magyarázatba, hogy miért kellett őneki az én érdekemben vagy énmiattam annyit inni. Én ezt jópárszor má végighallgattam és a második gyerek után eldöntöttem, hogy leállítom és rögtön amikor belép az ajtón költözök a nappaliba. És meg is szoktam neki mondani másnap, hogy nincs harag, de a családi életet azt egy ideig felejtse el. Namost a válalati mellébeszéléssel könnyebb dolgom van, mert azoknak nincs kulcsuk a házhoz, meg nem is vagyok velük megesküdve. Bujtorné

Címkék: reklám gvh laci versenyhivatal bankos reklám trtükközések törvényes megszigorítás jogiszövegelés

A bejegyzés trackback címe:

https://bujtorne.blog.hu/api/trackback/id/tr80164754
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása