Bujtorné

A gyes alatt próbálkozok az ujságírással. Kritikus írások lesznek.

régi írások és kritizálások

háziassszonyi dolgok és akikkel össze vagyok linkelődve

Válság van! Téma megváltoztatva!

2008.10.27. 12:13 | b-né | komment

Közbe kitört a gazdasági válság, amit nem teljesen értek de az bisztos hogy azonnal intézkedtem evégett. Elősször is rámentem az internetre és szépen elolvastam mindent ami magyarul le volt írva a csődről ami most jönni fog. Kiderült, hogy amikor legutóbb volt egy ilyen világ méretű akkor a nyújorkiak lementek a parkba lakni és mindenki elkezdett a sefteléssel foglalkozni hogy ne legyen munka nélkül. Namost minekünk nem kell a friss levegőn lakni a Lacival meg a családdal, mert eleve kertes házunk van, de énnekem azért első dolgom volt, hogy a gyerekre ráadtam egy vastag pulóvert és lejjebb csavartam a kazánt. Az idei telet még bisztosan ki fogjuk tudni húzni mer van eltéve töménytelen lecsó, fagyasztott zöldség, hus - rettenet mennyiség, direkt lefagyasztottam minnél többet, hálistennek, lekvárok, ami mindig szokott lenni. Krumpli van. Zsír van hálaistennek még a disznós mamáéktól (Laci anyja, minden évbe ölnek, de az ideiből én majd nagyon sokmindent elteszek még).

Most elmondom milyen intézkedéseket vezettem még be. Elősször is ki lett véve a takarékból az összes pénzünk és el lett rakva jó helyre. A valuta, amit én tíz éve összespórolok a Laci fusijából az már eleve jó helyen volt ahoz nem kellet nyúlni. De a forint az el van tüntetve szóval ha netalántán valami baj lenne a takaréknál akkor is a mi pénzünkhöz már nem tud nyúlni a kormány. A Laci szerint ez hülyeség, de énnekem megvan a magamhoz való eszem.

Aztán átmentem a mamáékhoz és elkértem a régi háborús szakácskönyvet amibe a mama még beleírt egypár speciális receptet, ami tényleg a kertből meg a félrerakott dolgokból meg van és nem kerül semmibe.

A Lacinak nem tetcett de én kitaláltam hogy átállunk arra ami régen volt, csak a gyerekszoba lesz füttve a Laci ugyis egésznap uton van én melegen felöltözök és az egész telet megusszuk olcsón így. Engem nem érdekel hogy mit szólnak a szomszédok meg a mamáék maj legfejjebb amikor ők jönnek akkor egy kicsit mégis lessz fűtve a nappali addig nem.

A luxusdolgok most egyidőre el lesznek felejtve, elmondom mi. Vettem 10 kiló olcsó kakaót én abból mindenféle süteményt meg olcsó csokoládét meg tudok csinálni a gyereknek úgyhogy nem kell venni csokoládét. Spórolni fogok vele de ki fog tartani jövő évvégéig asztán majd meglátjuk. Tehát ez lesz az édességekkel.

Bor az van kár hogy zalai szóval nem olyan jó, de inkább az lesz majd nekem a probléma, hogy a Lacit rávegyem hogy ne a kocsmába igyon hanem otthon.

Ruhákat átnéztem ha holnap kitör a háború akkor is a gyereknek mindene megvan mert kaptunk a rokonságtól és a fele holmi eleve olyan nagy hogy kétszer belefér. 

A nyaralásról el kell feledkezni de ugyis csak valamelyik tóra mentünk volna a Laci horgászni akart hát az lehet hogy jó let volna bár halat nem nagyon szokott fogni úgyhogy mindegy is.

A karácsonyt már megoldottam, mindenkinek megvan hogy mit kap a tavalyiakból lecsiptem ugyhogy semmit nem kell venni. De erről késöbb még irok mert megmondom őszintén ezt én most csak ugy tippeltem.

A mai napot azzal fogom tölteni, hogy alapossan átnézem a kamrát a kerti dolgokat és felmegyek a padlásra és számba veszem hogy mi van és mit nem kell venni. Utánna folytatom itt.

 

 

 

Címkék: válság laci gazdasági padlás

A bejegyzés trackback címe:

https://bujtorne.blog.hu/api/trackback/id/tr48186126
süti beállítások módosítása