Bujtorné

A gyes alatt próbálkozok az ujságírással. Kritikus írások lesznek.

régi írások és kritizálások

háziassszonyi dolgok és akikkel össze vagyok linkelődve

Adakozós reklámok

2007.09.13. 18:38 | b-né | komment

Most az adakozásos tévéreklámoknak van a szezonja amikbe mindenféle szép gondolatokat árulnak százalékos alapon. Mindig kiszurom mert előtte bemondják hogy társadalmi célú, vagyis nem szokásos válalatok keresnek vele hanem rászorultsági alapon lesz kiosztva ami befolyik pénz. A férjem attól függ milyen kedvébe van de nem mindig szokta jól viselni amikor felszólítanak minket, hogy adjuk az egyszázalékot ideoda, az adózás végett amitől nem egy olyan válalkozó mint a férjem amúgyis kivan borulva ráadásul most kell tölteni, és az elektromos bevallási szabályozást ketten alig birjuk kisillabizálni. Vacsora közbe nem szoktam vitatkozni vele csak felhúzza magát aztán büfög nekem hajnalig, de szerintem ez az egész a szolidaritással van összefüggésbe ami szó kiment nálunk a divatból a munkásőrséggel együtt és azelőtt se volt neki sok értelme, avégett hogy államilag mindenkinek kötelező volt és úgy emlékszem valami köze volt a lengyelekhez, de lehet hogy csak belekeveredtek. Meg nehéz is kimondani.

 

De ott van például az anyatejgyűjtő állomás ami mindig is volt, nekem személyes tapasztalatom, hogy milyen jól jött amikor nem bírtam már micsinálni a sok tejjel, elvittem és komolyan mondom akkor megértettem, hogy a szolidaritás azt jelenti, hogy énnekem nem lesz rosszabb attól, ami a másik anyuka ujszülött gyerekének pont kapóra jön. Csak az az érzésem, hogy sokan azt gondolják hogy ez a szó is kifejezetten a régi rendszerhez tartozik, mint az ügynöközés és ezért nem érdekel senkit. Namost országosan még ennél is nehezebb elhinni pláne ha egybe van keverve a többi reklámokkal, mondjuk hogy egy fogkrémes után jön de még a sorozat előtt. A többi sima reklámok már évekkel ezelőtt megoldották, hogy az ember tudja, hogy kell neki például az a bizonyos tisztaság, vagy hogy a ráncos arc nem jó, vagy hogy a mosógépnek árt a víz. Szóval ezeket a dolgokat nem kell külön elmagyarázni. Utána már könnyebben el lehet dönteni, hogy akkor például a melyik fajta vagy a mennyibe kerülő fehérséget vagy kloroxozást akarom választani. De énnekem az az érzésem az adakozásos kampányokkal kapcsolatba, hogy az nem lett világosan elmondva előre mindenkinek, hogy attól, hogy őneki nincsen kedve hozzá, hogy mondjuk a kutyákra adja a százalékot, nem jelenti azt, hogy amúgy nem fontos dolog a százalékadás. Énszerintem általába minnél nagyobb a drágaság annál jobban elharapózik az egoistáskodás és abból meg nem lesz adakozás egyhamar. Annyira meg még nincs szegénység hogy például egy krumplin kelljen osztoszkodni egy fél falunak, de akkor már úgyis mindegy lesz. A nagyon öregek teljesen világosan emlékeznek az egyszem krumplis időkre, de őtőlük ugye nem lehet elvárni, hogy beküldjék a nyugdíj felét. Aki meg nálam fiatalabb vagy annyiidős, az meg például arra gondolhat, hogy megvan őneki a magához való baja vagy amúgyis már el van véve az adója és nem érdekli elege van az egészből. Nekem az lenne a javaslatom, hogy egyszer kellene emiatt egy nagy országos reklámozást csinálni a szolidaritásnak, csak nem szabad annak nevezni, nehogy félreértés legyen belőle és megmondják hogy gyurcsánycsomag jön vagy ilyesmi, mert akkor hiába ölik bele a pénzt egészen biztos. Nem kell komoly vagy szomorú ötletet kitalálni a szolidaritásnak, ami vicces, azt az emberek jobban el szokták hinni, a férjem például az utolsó szóig issza az összes sörös tévés reklámot és hozza rám az idegrohamot. Meg azért is ajánlanám, hogy odafigyeljenek erre, mert ami engem illet a második gyerekkel vagyok most gyesen, szóval énrajtam nem múlik, de ahogy elnézem, nemsok adófizető lesz nemsokára és ha azokat is nem fogja érdekelni az adakozás, akkor úgy számolom elég nagy lesz a baj pillanatokon belül, nem lesz aki nézi az adakozós hirdetéseket. Most kellene mindenkinek egy frappáns módon elmagyarázni, hogy a szolidaritási lehetőségeket általába nem lenne jó elmulasztani, vagy különben mindenki a saját bőrén fogja megtudni a kiszolgáltatottságot ha nem is holnap. Énnekem azt mondja a Laci, hogy elment az eszem amikor ilyenekről ábrándozok, kinek van erre idege meg pénze, olyan mint nálunk a talajvíz, egyszer egy évbe feljön a kert végébe büdös egy hétig aztán el van felejtve, nincs értelme foglalkozni vele. Pont hogy van, csak nem rögtön azt kellene kérni, hogy most gyorsan vegyék meg a szolidaritást mert éppen egyszázalékos szezonja van, hanem hogy szokjon hozzá mindenki, hogy muszáj vele foglalkozni. Ugyanezt csinálták például a kalgonnal is és most már mindenki tudja, mi az országos probléma és mit kell ellene használni pedig tíz évvel ezelőtt nem érdekelt senkit amíg fel nem találták. És akkor a válalat rájött hogy milyen remek ötlet volt hogy olyan sokáig énekelték a mosógépes dalt, végre meglett az eredménye. Meg hogy ennek nincsen pénzügyileg értelme ezt szokta mondani a Laci amivel nem teljesen értek egyet csak nem beszélek neki vissza a gyerekek előtt. Abba igaza lehet a Lacinak hogy ezt nem szabad összekeveri a sima reklámozással, amit a cégek fizetnek. Emiatt én belátom hogy egyenlőre egy válalatnak se érdeke gazdaságilag hogy kifizesse az ilyen reklámozást. Arra gondoltam, hogy a szolidaritás elterjesztését valószínűleg állami pénzből kell majd kitalálni ami megint a mi zsebünkből megy dehát minden abból megy a többi nevelésre is, úgyhogy spórolni kell rá évekig. Nálunk otthon én ezt úgy oldom meg a következő generációra nézve hogy például muszáj volt nyakon vágnom a nagyobbikat, amikor pimaszkodott az öreganyjával és nemcsak azért mert a Mama elmondja a Lacinak, hogy elkapattam a gyereket, hanem pont magam miatt is, mert húsz év múlva ha most nem tanítom meg, akkor majd az én unokámtól kell ugyanazt eltűrni szó nélkül, nem szól rá az apja. És akkor azért én leszek a hibás, hogy nem akadályoztam meg jó időben, hogy elterjedjen a pofátlankodás a Bujtor családba. De ez magaviseleti nevelés, nem is akartam belezavarkolódni. Országos szintű hozzáállást nem lehet ilyen egyszerűen elintézni, hivatalosan kellene fellépni nehogy végképp kihaljon az adakozás és rámenjen a bőrünkre. Tehát én ezt csak úgy leírtam, nem értek hozzá. Lehet, hogy már intéződik csak én nem vettem észre. Lehetnének humoros részek benne, azt tovább megjegyzik és ha nincs rajta semmi politikai színezék, akkor nem idegesít senkit.

Címkék: politika apeh adó laci szolidaritás hozzáállás adakozós reklámok mosógépes reklám politikai szinezék régi rendszer clorox kloroxozás válalati reklámozás sima reklámok állami reklámozás egoistáskodás gyurcsánycsomag

A bejegyzés trackback címe:

https://bujtorne.blog.hu/api/trackback/id/tr16164757
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása